شماره تلفن‏هاى رایگان (Toll Free) و شماره‌های اطلاعات و تفریحات

در کانادا (و آمریکا) شماره‏هاى Toll Free یا رایگان که با پیش شماره های 800، 888، و 877 مشخص مى‏شوند، توسط مشاغل مختلف، سازمان‏ها و نمایندگى‏ها، و ادارات دولتى ارائه مى‏گردند. بسیارى از این سازمان‏ها و مشاغل، شماره‏هاى رایگان خود را در مکاتبات، آگهى‏هاى تبلیغاتى و بر روى تمامى اسناد و مدارک خود ارائه کرده و معمولاً در راهنماى تلفن و در کنار شماره تلفن‏هاى معمولى خود به شماره تلفن رایگان نیز اشاره مى‏کنند. اکثر شماره‏هاى رایگان براى تماس گیرندگان راه دور است (معمولاً براى تماس گیرندگان محلى شماره محلى ارائه مى‏شود). با بسیارى از شماره تلفن‏هاى رایگان مى‏توان از خارج از آمریکاى شمالى نیز تماس گرفت که البته ممکن است رایگان نباشد. براى کسب اطلاع از شماره‏هاى رایگان مى‏توانید با دایرکتوری شماره های رایگان کانادا (به شماره تلفن 1212 555 800-1)تماس بگیرید.
نکته مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کنم این است که شماره تلفن‏هاى رایگان را با شماره‏هاى اطلاعات و مراکز تفریحى و سرگرمى که با شماره 900 شروع مى‏شوند و تماس با آنها گران است اشتباه نگیرید. با تماس با شماره تلفن‏هاى مربوط به اطلاعات مى‏توانید به اطلاعات مختلفى در زمینه موضوعاتى مانند بهداشت و سلامت، آب و هوا، وضعیت جاده‏ها و ورزش دست یابید. شماره‏هاى مربوط به سرگرمى و تفریحات خطوط موسیقى، خطوط گفتگو، مسابقات، طالع بینى، و غیره را شامل مى‏شود. معمولاً این شماره ها توسط کلاهبردارانى ارائه مى‏شود که پیشنهادات‏شان آنقدر خوب است که نمى‏تواند واقعیت داشته باشد، مانند کسانى که پیشنهاد اعتبارهاى تضمینى یا وام‏هاى نقدى با سود خیلى کم را ارائه مى‏کنند. به خاطر داشته باشید که این شرکت‏ها معمولاً از طریق پولى که از مکالمات مشتریان خود بدست مى‏آورند، زندگى مى‏کنند. هر چه مکالمه طولانى‏تر باشد، سود بیشترى مى‏برند. در واقع استفاده از شماره‏هاى اطلاعات / سرگرمى یک صنعت رو به رشد چندین میلیون دلارى است. معمولاً هزینه مکالمات آن دقیقه‏اى حدود 1 دلار و 99 سنت تا 9 دلار و 99 سنت است. البته در برخى از شماره‏ها هزینه حداکثرى وجود ندارد. از برقرارى تماس با شماره تلفن‏هاى تبلیغاتى که هزینه تماس به روشنى در آنها بیان نمى‏شود، خوددارى کنید. همچنین در نظر داشته باشید برخى از اطلاعاتى که از طریق تماس با این تلفن‏ها قابل دسترسى است را مى‏توان به طور رایگان و از طریق تماس با خدمات عمومى و دولتى بدست آورد.
بیشتر شرکت‏هاى تلفن داراى خدماتى هستند که مى‏توانید با استفاده از آنها تماس با شماره‏هاى داراى پیش شماره 900 (و حتى برقرارى تماس‏هاى راه دور) را مسدود کنید. در صورتى که از یکى از شماره‏هاى داراى پیش شماره 900 شکایتى داشته باشید، مى‏توانید با  Canadian Radio-Television & Telecommunictions Commission (با شماره تلفن 2782 249-877 و آدرس اینترنتى www.crtc.gc.ca) تماس بگیرید.

/ 3 نظر / 291 بازدید
ali

سلام با عرض معضرت من یک سوال در مورد پرداخت هزینه های مهاجرت کبک داشتم اینکه من می تونم به جای مانی اوردر چک به یک نفر که کارت ویزا یا مستر کارت داره بگم به جای من بریزه بعد از پرکردن فرم Payment by credit card اصل رو روی پرونده بگزارم کافی هستش یا دارم اشتباه می کنم.البته بگم که من دارم تازه دارم اقدام می کنم و این اولین مدارکمه که دارم برای کبک می فرستم. ممنون که جواب می دی

نيلوفر

سلام مژگان عزيز.مي شه يكم در مورد اجاره كردن اپارتان و نحوه تنظيم قرارداد و نكاتي كه در متن قراداد بايد رد نظر گرفت راهنمايي كني؟مثلا ايا هزينه برق و سيستم گرمايي و گاز در اجاره لحاظ شده يا نه و يا اجاره هاي كوتاه مدت 2-3 ماهه يا تخله واحد اجاره شده زودتر از موعد قرارداد (فسخ زودتر از موعد)و هزينه هاي مربوطه و...

روح الله

سلام خانم مژگان رحمانی سوال من ربطی به این قسمت نداره ولی می خواستم بدونم بهترین موقع برای آمدن به مونترال چه زمانی است؟ من فکر کنم ویزام(skilled worker) تا یک ماه دیگه بیاد.هنوز نتونستم به نتیجه برسم که اواخر مرداد بیام یا اول پاییز. اگر مرداد ماه برم زودتر در یکی از بهترین فصل ها می یام و متسقر می شوم.توی hight Season هست و قیمت بلیط ها بیشتره و همینطور آپارتمان گیر آوردن کمی نسبت به مواقع غیر high season سخت تر است.